MAXXIS Aspen 26" opona

139,00 zł

Dostępność:

Wysyłka w 24h

Nasze systemy ratalne

Opona Aspen to minimalne opory toczenia przy dużej objętości. Aspen posiada agresywne klocki na boku bieżnika dobrze trzymające w zakrętach. Opona przeznaczona jest do wyścigi/XC/sport/turystyka.

Specyfikacja:
Rozmiar: 26"
Szerokość: 2,10/ 2,25
Wersja: zwijana
Stopka: 60/120 TPI
- niskie opory toczenia
Dostępne wersje: 2.25 Single, 2.25 120TPI Single, 2.10 60TPI Dual, 2.10 120 TPI, 2.10 60 TPI

MIESZANKI GUMY

Maxxis oferuje szereg mieszanek gum o różnej twardości. Jest to odpowiedź na oczekiwania kolarzy dotyczące lepszej trakcji, trwałości oraz zdolności amortyzacji używanych przez nich opon. Cyfra z literą „a” przy opisie opony jak również oznaczenie literowe oznacza stopień twardości gumy. Mieszanki te odnoszą się do tej części opony, która styka się z podłożem. Poprzez zmianę ilości składników gumy, inżynierowie potrafią stworzyć dwie
identycznie wyglądające opony o różnych właściwościach.

SINGLE COMPOUND
Jeden rodzaj mieszanki, zastosowany na powierzchni całej opony, zoptymalizowany dla długiej żywotności i bardzo dobrych parametrów opony.

70a
Trwała mieszanka gumy używana w podstawowych oponach XC, BMX, City oraz Cyclocross.
- uniwersalna mieszanka gumy,
- wysoka trwałość bieżnika,
- niskie opory toczenia.

62a
Specjalnie zaprojektowana mieszanka gumy do wyścigowych opon szosowych, Cross Country oraz BMX.
- zwiększona powierzchnia styku opony z podłożem,
- mniejsze zużycie bieżnika,
- niskie opory toczenia.

60a Maxx Pro
Najbardziej trwała mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- długa żywotność bieżnika,
- niskie opory toczenia.

57a
Mieszanka gumy oparta na bazie SYLICA stosowana do wyścigowych opon szosowych.
- zwiększona przyczepność,
- niskie opory toczenia.

SUPER TRACKY
Bardzo miękka miesznka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride.
- tylko do wyścigów,
- optymalne toczenie, hamowanie oraz kontrola w zakrętach,
- zwiększona przyczepność w każdym terenie,
- szybsze niż normalne zużycie.

DUAL COMPOUND
Dwa rodzaje mieszanki gumy użyte w jednym bieżniku (twardsza po środku, miękka z boku bieżnika).

EXCEPTION SERIES (EXC)
Produkt powstały z połączenia specjalnej mieszanki gumy oraz wysokiego TPI. Zapewnia oponie lekkość oraz wyjątkowe właściwości trakcyjne.

TRIPLE COMPOUND 3C
Trzy rodzaje mieszanki gumy w jednym bieżniku. W zależności od specyfikacji i przeznaczenia, mieszanki te są rozłożone między sobą w różnych konfiguracjach. Podstawa zawsze twarda, nad nią po środku średniej miękkości, boki bardzo miękkie.

MAXX SPEED
Używana głównie w oponach XC i Enduro. Dwie mieszanki położone na zewnątrz są dobrane pod kątem redukcji oporów toczenia, zmniejszenia zużycia bieżnika i trakcji.

MAXX TERRA
Pośrednia konfiguracja trzech składników, oferująca lepszą trakcje niż Maxx Speed przy zwiększonym zużyciu bieżnika. Używane w kilku wybranych oponach Enduro/FR.

MAXX GRIP
Nowa nazwa dla mieszanki 3C przeznaczonej dla opon do DH. Maxx Grip oferuje doskonałą przyczepność, mniejszy efekt odbicia wraz z niezrównaną trakcją.


BUDOWA OPONY

STOPKA
Zastosowany materiał utrzymujący oponę w obręczy. Stosowane materiały to: drut, Kevlar, Aramid i włókna węglowe. Od sezonu 2014 będzie używany tylko opis : „zwijana” lub „drut”. Użycie Kevlarowej lub Aramidowej stopki przyczynia się do zmniejszenia wagi opony bez straty wytrzymałości. Stopka wykonana z włókien węglowych pozwala oponie wytrzymywać bardzo duże ciśnienia (stosowane w oponach szosowych). Dzięki tym materiałom oponę można też „złożyć” do bardzo małych rozmiarów.

RODZAJE KORDU: 27TPI, 60TPI, 120TPI, 170TPI (ONE70)
TPI (Threads Per Inch) oznacza ilość splotu włókien kordu na 1 cal kwadratowy opony. Niższe TPI daje lepszą odporność na przebicia i rozerwania opony ale jest nieco cięższa. Wyższe TPI daje lepsze dopasowanie się opony do podłoża, oferuje gładszą i spokojniejszą jazdę, no i co najważniejsze jest lżejsza. Wyższe TPI powoduje iż opona staje się „szybsza”.Wartość ta odnosi się tylko! do jednej warstwy opony.


WARSTWY OPONY

PLY Warstwa „nylonu” która trzyma wszystko (użyte technologie) razem. Rozciąga się od stopki (drut, kevler lub aramid). Może być pojedyncza lub podwójna.
SINGLE PLY Używany w oponach BMX, Freeride, MTB oraz szosowych.
DUAL PLY (2 PLY) Używany w oponach DH (zwiększona wytrzymałość ścian)

TUBELESS READY
Opony bezdętkowe (TUBELESS) mają wiele plusów w porównaniu z normalnymi oponami.
- możliwość jazdy na niższym ciśnieniu, co zwiększa trzymanie opony w zakrętach
- mniejsze opory toczenia w porównaniu z oponami z dętką.
- mniejsza szansa na złapanie „kapcia” (brak dętki)
Opony Maxxis TUBELESS READY (TR) posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.


TECHNOLOGIE MAXXIS

TUBULAR
Tradycyjna konstrukcja opony, w której opona oplata dookoła wewnętrzną dętkę. Taki typ opony musi zostać przyklejony na specjalnie przystosowaną do tego celu obręcz.

RADIAL
Radialna konstrukcja opony, w której włókna kordu w płaszczu opony są ustawione prostopadle do kierunku rotacji. To pozwala na łatwiejsze ugięcie się opony, co czyni jazdę bezpieczniejszą i bardziej efektywną.

TUBELESS ROAD
Technologia bezdętkowa opon szosowych, w której zastosowano stopkę wykonaną z włókien węglowych dla zwiększenia wytrzymałości, oraz wkładkę butylową dla poprawy retencji i dopasowania opony do obręczy.

BUTYL INSERT
Dodatkowa warstwa gumy butylowej, która otacza drucianą stopkę opony zwiększa odporność opony na tzw. (Snake bite) przytrzaśnięcie opony przy bardzo mocnych dobiciach.

LUST
L.U.S.T – Lightweight Ultimate Sidewall Technology. Korpus opony po zewnętrznej stronie w miejscu styku opony z obręczą został pokryty lekkim materiałem oraz cienką warstwą gumy zapewniając hermetyczność przestrzeni zamkniętej pomiędzy oponą a obręczą.

EXO PROTECTION
Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.


TECHNOLOGIE ANTYPRZEBICIOWE

SILKWORM
Technologia oparta na materiale zarejestrowanym przez firmę MAXXIS. Zwiększa odporność na przebicia i rozerwania opony. Dodatkowo poprawia jej właściwości rotacyjne co czyni jazdę efektywniejszą.

SILK SHIELD
Materiał Silkworm, który rozciąga się od stopki do stopki (w Silkworm jest tylko pod bieżnikiem). Opona posiada te same zalety co Silkworm, a dodatkowo chroniona jest z boku.

MAXX SHIELD
Warstwa materiału K2® dodana ponad powłokę MaxxShield, zwiększając niezrównanie jej właściwości ochronne.

MAXX PROTECT
Włóknisty materiał, umieszczony pomiędzy bieżnikiem a płaszczem opony. Jego grubość (w przekroju poprzecznym) wacha się od 0,9 mm do 1,5 mm. Stworzony z myślą o oponach miejskich.

NYLON BREAKER
Jest wzmocnieniem zwiększającym odporność opony na przebicia. Leży bezpośrednio, i tylko pod bieżnikiem. Poprawia właściwości toczne opony poprzez zapobieganie zbędnemu uginaniu się bieżnika. Stosowany w wybranych oponach szosowych.

KEVLAR INSIDE
Specjalna mieszanka tworzywa, umieszczona pomiędzy bieżnikiem a płaszczem opony. Podobnie jak MAXXPROTECT o zmiennej grubości. Zapewnia optymalną ochronę przed przebiciem.

K2
Ten materiał zapewnia większą odporność na przebicia niż standardowy Kevlar® i Vectran® Bardzo lekki, elastyczny, stosowany tylko w oponach szosowych.

Prosimy o podanie wariantu produktu, którym jesteś zainteresowany (w przypadku rowerów rozmiar i kolor).

Inne produkty w tej samej kategorii: